Doğal Liman Şehri Hayfa Gezi Rehberi

             Kudüs gezimin bittiği noktada Kudüs otogarındaydım.Daha önce de belirttiğim gibi Hayfa için otogarda hazırlık yapıyordum.Kısa bir fiyat kontrolünden sonra Kudüs Hayfa arası otobüs bilet fiyatının 38 şekel olduğunu öğrendim ve bu bileti 3-4 farklı Hayfa otobüsü için kullanabiliyordunuz ama bu otobüsler arasında ki tek fark süre idi.Ben doğal olarak en kısa sürede yani 1.5 saatte gidebileceğim otobüsü seçip yola koyuldum.Yaklaşık 3-4 kişinin olduğu neredeyse boş otobüste ki rahat yolculuktan sonra Hayfa otogarına ulaşmıştım.Hayfa otogarından yaklaşık 1 hafta kadar kullanabileceğim otobüs kartını yalnızca 10 şekele otomattan aldım.Bir hafta boyunca bu kartı istediğiniz kadar kullanabiliyordunuz ama yalnızca kendiniz için kullanabilirsiniz, arkadaşınıza basamazsınız.Ayrıca Hayfa otogarından 1 numaralı otobüse binerek çok rahat bir şekilde hemen hemen Hayfa'daki her yere gidebiliyorsunuz.Çünkü bu otobüs sahil şeridinden Hayfa'nın etrafında dolaşıyordu.
            1 numaralı otobüse binerek hiç vakit kaybetmeden, saat 20:00 sıralarında Hayfa'daki hostelime geçtim ve biraz hostelimde takıldıktan sonra ertesi güne daha enerjik başlayabilmek için uyudum çünkü bu şehri tanıyabilmek için sadece bir günüm vardı.
           Ertesi gün sabah 9:00'da uyandım ve yine İsrail'deki her günüm gibi mecburen humus ile güne başladım çünkü hostellerde ki bütün kahvaltılarda humus olmazsa olmazıydı.Daha sonra internetten Hayfa'da gidebileceğim yerleri araştırarak zaman kaybetmeden en kısa sürede en verimli olabilecek şekilde gezimi planladım ve hostel çalışanlarından da kısa bilgi alarak ilk rotam olan Bahai Gardens'a(Bahai Bahçeleri) doğru yola çıktım.Bahailik inancının merkezi kabul edilen Kermil Dağı'ndaki altın kubbeli bu tapınak Hayfa'nın en önemli simgesiydi.Bu tapınak Kermil Dağı'nın tam ortasında yer alıyordu ve dağın eteğinden zirvesine kadar, ortasında altın kubbeli bahai tapınağı kalacak şekilde çok iyi düzenlenmiş Bahai bahçeleri yer alıyordu.Eğer Bahai Bahçelerindeki Hz. Bab'ın makamını ziyaret etmek istiyorsanız, altın kubbeli Hz. Bab'ın makamı sabah 9:00'dan öğlen 12:00'ye kadar ziyarete açıktır ve içeride fotoğraf çekmek yasaktır.Arkanızı limanlara vererek Bahai Bahçelerine baktığınızda ilk olarak muazzam büyüklükteki bu bahçeler insana huzur veriyordu eğer Bahai bahçelerine çıkıp şehre bakıyorsanız bu sefer ise bütün Hayfa ayaklarınızın altında kalıyordu.İsrail seyahatim boyunca bu toprakların her bir köşesinden dini yapılar fışkırıyor hatta yeni öğrenme fırsatı bulduğum dinler ile karşı karşıya kalıyordum.Bahai bahçeleri hakkında bilgi vermem gerekir ise;
           Bahailik inancı ilk olarak 19. yüzyılda İran'da ortaya çıkıyor ve Bahai Bahçeleri bu dinin yönetim merkezi olarak kabul ediliyor.Bahailik inancı diğer büyük dinleri kabul ediyor ve Bahai Bahçelerine girebileceğiniz 9 ayrı kapı da bu 9 dinin varlığını temsil ediyor.Yaklaşık 5 milyon inananı bulunan bu din, tek Tanrılı ve diğer büyük dinler ile çok fazla benzer noktası bulunmaktadır.
Bahai Bahçesi'nden Hayfa'nın görünümü

Bahai Bahçesi'nin içeriden görünümü

           Dağa ine çıka yorgun düşüp acıkmıştık artık ve gördüğümüz ilk arap restauranta, orada tanıştığım amerikalı bir kız ile oturdum.İsrail'de dışarıda yiyebileceğiniz en ucuz yemek olan meşur falafeli bir kere de orada tattık.Ucuz ve gayet lezzetli olan falafeli eğer İsrail'e yada başka arap ülkelerine giderseniz mutlaka yemenizi tavsiye ederim.Bu arada amerikalı kız ile konuşurken çok ilginç bir şey öğrendim,kızın babası yahudiydi ve bana dediğine göre Dünya'nın neresinde olursan ol eğer yahudiysen telefon açıyorsun ve eve(yani İsrail'e) dönmek istiyorum diyorsun sonrasında uçak masraflarını onların karşıladığı bir bilet alıyorlar sana.Kızla uçak bileti fiyatlarından konuşurken kendisinin bedavaya İsrail'e geldiğini söyledi ve hatta yanlış hatırlamıyorsam dönüş için bile ücret ödememişti.
            Yemeğimizi yedikten sonra amerikalı kızı tren garına bırakarak tekrar tek başıma ikinci durağım olan Stella Maris Manastırına gittim.Öncelikle bu manastıra gidebilmeniz için 2 alternatifiniz vardır.Birincisi eğer yürüyüş seviyorsanız patika yoldan uzun bir tırmanışın ardından Stella Maris Manastırı'na ulaşabilirsiniz.İkincisi ise benim de kullandığım yol olan teleferik.Teleferikle ulaşımı daha iyi anlatabilmek için aşağıdaki harita'da gösterdim.
HaHagana/Yo'av durağında inerek kısa bir yürüyüşün ardından teleferik'e(Yeşil) ulaşabilirsiniz.Teleferik sizi Stella Maris Manastırının(Kırmızı) tam karşısında indirecektir.

       Ben de kısa bir teleferik yolculuğunun ardından Stella Maris Manastırı'na ulaştım.Bu arada yanlış hatırlamıyorsam gidiş dönüş teleferik ücreti 30 şekeldi.Aynı zamanda teleferik yolculuğundan önce Elijah's Cave'i de ziyaret edebilirsiniz.Stella Maris Manastırı'na ulaştıktan sonra açık söylemek gerekir ise benim için tam bir hayal kırıklığıydı.Manastır haçlı seferine giden fransız bir asker tarafından 12. yüzyılda yapılmış ama manastırın nerede ise her tarafı turistlik geziye kapalıydı yalnızca daha girişindeki küçük kilisesine girebiliyordunuz.
                                                         Stella Maris Kilise'sinin içi
        Kilisede 2 dakika gibi kısa bir süre durduktan sonra dışarıya çıktım ve hayal kırıklığımı o güzel Hayfa manzarası ile gidermeye çalıştım.yarım saatlik bir manzara aramdan sonra tekrardan aynı şekilde teleferik ile aşağıya indim.Ve Güneşin batışı eşliğinde Hayfa'da sahil şeridinden yürüyerek tren garına doğru gittim.Tren garından Tel-Aviv için tren bileti aldım ve o günün akşamında Tel-Aviv'de beni neyin bekleyeceğinin heyecanı ile trenimi beklemeye başladım.


NOT:Arkadaşlar eğer yardımcı olmamı istediğiniz bir konu olur ise bana yorumlardan yada https://www.facebook.com/cihadbeko sayfamdan ulaşabilirsiniz.                       

                                     Facebook: https://www.facebook.com/cihadbeko
                                     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üç Dinin Ortak Noktası "KUDÜS"